De set

Ja, en toen had ik heel tijdelijk een heus maar ook onbezoldigd baantje. Samen met mijn (ooit aanstaande) schoondochter mocht ik de catering verzorgen voor de (korte) film van mijn middelste. Niet dat dat echt veel voorstelde hoor, dat cateren, gewoon zorgen voor voldoende te eten, te drinken en te snoepen. Ha.  

 De eerste dag werd gefilmd in het leegstaande huis van mijn pa. Een huis vol stof en spinnenwebben. Kan ook niet anders na ruim twee jaar leegstand ….. Keuken en wc werden schoongeveegd en gedweild, koffieapparaat werd geïnstalleerd, de diverse spullen verdeeld over tafel, aanrecht en koelbox, want tja, een goed werkende koelkast was er niet (meer). Spannend om dan te wachten op mensen waarmee alleen contact is geweest via mail en Skype. Fijn als er dan een klik blijkt te zijn.  

 Er werd gefilmd in huis en in de tuin. Leuk om mee te maken. Voor een keer dan, want jeetje, filmen is vooral héél véél geduld hebben, voor de acteurs dan. En voor ons: stil zijn, muisjestil zijn. En tussendoor serveerden we dus koffie en thee, Limburgse vlaai en heuse pasta met saus. En genoten ook nog van het zonnetje en leuke gesprekken met mensen die ik nog nooit had ontmoet. Wat een wonderlijke wereld. 

De tweede dag nam ik een time-out om fijn een dagje te gaan fietsen. Schoondochter kon het die dag wel alleen regelen. Voor ’s avonds stond pizza van de pizzeria op het menu en dat kwam na enige vertraging (ze had het verkeerde adres opgegeven dus de pizza-koerier was ‘not amused’) helemaal goed. 

Gisteren was dag drie. Een dag op een geheel andere locatie, in de buitenlucht.  Zo’n uur rijden van hier. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik/we weer de catering zouden verzorgen maar een van de technici had zich ziek gemeld dus er waren extra hulphanden nodig. Ik wilde schoondochter niet alleen laten reizen en hoopte dat zij ter plekke wellicht nog voor de aanstaande tentamens voor haar eigen opleiding (medische beeldvorming) kon leren. Dat is haar daar niet gelukt, jammer!

De locatie was een uitzichtspunt  bij een grote bruinkoolgroeve in Duitsland. Jee, wat afschuwelijk indrukwekkend. Immens afgravingen, enorme monsterlijke machines. Niet een plek om gezellig de zondagmiddag door te brengen. Maar dat deden wij dus toch: alles voor het goede doel 🙂  

   Alles staat nu op beeld, de ruwe film is bijna klaar. Producent, zijn team en acteurs zijn tevreden. Nu komt het aan op het monteren. Als het klaar is zal ik de link hier plaatsen, nog even geduld …..

8 gedachtes over “De set

Geef een reactie

