Werk aan de winkel

na al dat gelanterfant van de afgelopen week (ik kom echt tot niks als het kwik boven de 35graden aangeeft) werd het weer hoog tijd om iets nuttigs te gaan doen. Omdat de rode besjes al dágen om het hardst roepen om geplukt te worden heb ik dat maar gedaan. Nog geen half uurtje verder had ik anderhalve kilo fruit gewassen en geritst, bestrooid met suiker (verhouding 1:3 voor geïnteresseerden), klaar om jam van te maken, een pond (ja, ik ben nog van die generatie, die leerde rekenen dat 1 kilo gelijk is aan 2 pond) in zo’n makkelijk zakje-met-rits in de vriezer en nog ettelijke kilo’s aan het boompje ….. Maar eerst is er koffie 🙂 (want cola, dat lust ik niet)

  

15 gedachtes over “Werk aan de winkel

  1. Leuke blog heb je! Die rode bessen doen me denken aan mijn opa, die ook kilo´s rode bessen plukte elk jaar. Hij maakte er altijd rode bessensap van, dat in glazen flesjes over heel de familie werd verspreid 😀 Als ik die foto van jou zie krijg ik er spontaan weer trek in 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ze schijnen verschrikkelijk gezond te zijn maar wat zijn die dingen zuur af en toe! Suiker ja, dat helpt dan wel, maar dat schijnt ook weer slecht te zijn en met stevia smaakt het toch allemaal net weer wat anders. Enfin, je hebt een prachtige oogst!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

