Over nog een kussen en mijn tuin ….

Ik had een shawl, en die werd in de loop der tijd alleen maar langer en langer. Zo lang, dat het niet meer prettig was om ‘m te dragen. Ik kreeg weer zin om te breien, nog een kussen moest het worden. Ik had alleen geen wol meer in huis. Wel die te lange shawl. En dus haalde ik ‘m uit. De wol werd een leuk kussen, en dat in een vloek en een zucht. Voor herhaling vatbaar, ik heb alleen geen te lange shawl meer in huis …

  
De herfstaster verdient echt wel een mooiere foto, het is zo’n mooie plant met z’n vrolijke gele hartje:

  

Ik heb al jaren een Nederlandse vriendin in de VS, in Oregon. Zij en haar man waren vorige maand nog in Nederland, het was zó leuk ze weer eens te zien. Haar man werkt “thuis” bij de politie. Hij was – op de achtergrond – te zien bij de persconferentie na de dodelijke schietpartij bij een school in Roseburg. Het lijkt me persoonlijk al geen pretje om politieman te zijn en zeker niet bij zo een  vreselijke gebeurtenis. Bah. 


Vrolijk word je niet van al het wereldnieuws. Vrolijk word ik gelukkig wel van mijn tuin. Het krentenboompje is nu zo mooi van kleur:

 En de buxus? Ach, gedeeltelijk heb ik ‘m heel kort geknipt, gedeeltelijk heb ik ‘m verwijderd. Kaal is het daar, ik ben nog in dubio wat ervoor in de plaats moet (of mag) komen. 

  
Sowieso ga ik de hosta’s delen, en misschien maagdenpalm als bodembedekker planten. Of ….. Het leven van een tuinbezitter *zucht* …..

16 gedachtes over “Over nog een kussen en mijn tuin ….

  1. Ik heb het liefst alleen maar kruiden in de tuin. Heb ik niet echt een tuin maar een dakterras waar ik aardig wat op kwijt zou kunnen, waar het niet dat Shirel en Yaron natuurlijk aardig wat speelruimte in beslag nemen.

    Love As Always
    di Mario

    Like

  2. Je krentenboompje is prachtig. Ik heb er ook eentje in de Franse tuin, maar we zijn net weg daar dus ik kan niet van die mooie herfstkleuren genieten van dit boompje genieten. Geeft niet, er is hier ook genoeg te zien.

    Like

  3. Wat een stralende foto van je krentenboom en oh wat hoop ik voor je dat die buxus gewoon volgend jaar opnieuw begint. Overigens waren de Alzheimer sokken bij AH uitverkocht in onze maten. Ik ga nog eens even terugscrollen bij je. Volgens mij kan het ook via de Stichting, toch? Ik ga er achteraan.

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je! Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, aan die hulst. Een deel buxus heb ik kortgewiekt, Een haag is compleet geëlimineerd 😦 en voor de rest wacht ik het voorjaar even af. Leuke blog trouwens, herkenbare foto’s, is hier in de buurt 🙂

      Like

Geef een reactie

