zonder

Ik las laatst op een blog over ’n boek getiteld ‘bucketlist’. Een heus boek dus waarin je dingen kon aanstrepen die je nog wil/moet doen of al gedaan hebt.  Dat zette me aan het denken. Heb ook ik zo’n lijst? Wil ik wel op papier hebben staan wat ik nog allemaal wil doen in de rest van mijn leven? Nee, daar kan ik kort over  zijn. Ik ben niet iemand van lijstjes, ik word bij wijze van spreken al kriegelig van een boodschappenlijstje. Wat ik moet kopen of doen of laten zit in mijn hoofd. Of beter gezegd: zou in mijn hoofd moeten zitten. Makkelijk en soms ook moeilijk met het klimmen der jaren want ik wil nog wel eens wat vergeten …. Ha. Maar er zijn nu toch wel een aantal dingen die ik gewoon zou willen doen. Zonder erover na te moeten denken. Zonder angst, zonder me zorgen te (moeten) maken:

* zonder zorgen in een vliegtuig stappen naar een bestemming in de zon

* zonder angst mijn zoon naar zijn ‘kot’ in Brussel laten gaan

* zonder angst kijken naar de foto’s die hij afgelopen maandag maakte op de Grote Markt in Brussel terwijl ik ervan uit was gegaan dat hij ‘veilig’ binnen zou blijven

* gewoon naar de mooie en gezellige kerstmarkten gaan zonder …..

Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben bang dat dat ook niet helpt …..

Ik plaats maar een foto van ‘mijn’ kat, is tenminste iets wat positief is aan dit bericht

 

12 gedachtes over “zonder

  1. Veel mensen zien een bucketlist als een verlanglijst van alle leuke dingen die ze nog willen gaan doen. Voor ze dood gaan, zeggen ze er dan nadrukkelijk bij. Ik word niet goed van zo’n lijst; zie het eerder als een verplichting om alles af te gaan vinken. Een paar weken geleden pleitte Claudia de Breij dan ook voor een “Fucketlist.” Kijk, daar word ik nou blij van 🙂
    Hou je haaks ♥
    Lieve groet

    Like

  2. Ik heb ook geen bucketlist hoor en die gaat er ook niet komen 🙂 Vind dat zo’n druk geven op één of andere manier. Gewoon kijken wat er op je pad komt of wat je op een bepaald moment graag wilt doen vind ik een veel beter idee 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Ik snap je wel ja. Zou mooi zijn, zonder zorgen.

    Vroeg me in eerste instantie wel af wat de foto van de kat bij de titel “zonder” betekende… dacht even dat hij/zij “geholpen” was, haha..

    Like

  4. Geniet, vandaag, niet morgen, maar nu. Een mens maakt zich vaag zorgen om dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren maar meestal niet gebeuren. En een bucketlijst, moderne frutsels. In de prullenbak met die lijst.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

