waar mijn hart vol van is 

Nou, dat is niet zo moeilijk: mijn tuin. Pff, alweer een grasveld vol blad. Eikenblad, dus dat moet er af anders lijdt het gras te veel. Is nu al meer mos, madeliefjes, paardenbloem en duizendblad dan gras dus ….. Voordeel is dat ik dan èn lekker buiten bezig ben èn calorieën verbrand èn mijn hoofdpijn hopelijk kwijt raak. Laatste is een gevolg van een uurtje langer dan normaal in bed blijven liggen, iets dat tot een aantal weken geleden niet mogelijk was dankzij een matras waarop ik nooit niet lekker op sliep. Sinds de nieuwe matras slaap ik héérlijk en sta ik ’s morgens zonder pijn in mijn rug op. Dus. Ik heb gisteravond ook twee in plaats van een glaasje wijn gedronken dus die hoofdpijn heeft wellicht nog een oorzaak. Om terug te komen op de tuin: die is nog niet in winterslaap dankzij de toch wel erg hoge temperaturen van de laatste tijd. Er bloeit  nog lavendel en de (compleet) afgeknipte buxus springt uit. Moet niet gekker worden.

Over Luna kan ik binnenkort weer schrijven. Yes!! Zij komt – als het goed is en zoonlief niet vergeet om haar vliegticket te regelen – met de kerst.

Glutenvrij. Ja, deel van mijn dagelijks leven. Gisteren liep ik door de stad waar ik ben opgegroeid. Veel lege winkels, helaas. Het is niet meer de (winkel)stad van vroeger. En toch ook hoop: nieuwe initiatieven, nieuwe concepten, veelal jonge mensen die durven om iets te beginnen wat er nog niet was. Woonwinkeltjes, al dan niet gecombineerd met horeca, en ook een klein horeca-pareltje: “rauw”. Negenennegentig van de honderd keer dat ik alleen ben loop ik langs een horecagelegenheid, ik ga nooit in mijn uppie ergens zitten. Gisteren dus wel! “rauw” is pas sinds kort geopend in een piepklein pandje, maar het allerbelangrijkst (voor mij) is wat ze bieden: volledig glutenvrije menukaart! En ook nog eens biologisch en lactosevrij. En ze nemen dit enorm serieus: in verband met het voorkomen van kruisbesmetting komen er absoluut geen etenswaren binnen die ook maar iets van gluten bevatten, het personeel mag echt geen eigen (brood)lunch van thuis meenemen 🙂

Ik dronk er een koffiesmoothie (euh, volgende keer toch maar weer thee of echte koffie) en at een overheerlijke brownie.

Wel zo handig om te weten: Rauw ligt in Sittard, tegenover de HEMA, Nieuwstraat 3. Gesloten op zondag en maandag


16 gedachtes over “waar mijn hart vol van is 

  1. Ik ga, als ik in de stad ben, ook nooit ergens in mijn uppie zitten, wat ik eigenlijk wel zou moeten doen. Goed dat jij het wel deed in een zaak waar je zonder problemen wat lekkers bij de koffie kon nemen.

    Liked by 1 persoon

  2. Tof dat er zo een restaurant bestaat! 🙂 Alleen eten of iets drinken is even wennen, maar uiteindelijk vind ik het allemaal wel meevallen. Soms is het zelfs fijn om alleen te zijn. Stoer dat je gewoon in je uppie naar binnen bent gestapt! 😀

    Like

Geef een reactie

