#wijbloggenglutenvrij:de inhoud van mijn tas

Voor alweer de derde keer doe ik mee met het initiatief van een aantal – al dan niet – glutenvrije bloggers onder de noemer #wijbloggenglutenvrij. (Wat houdt dat in? Staat hier) Het onderwerp is niet specifiek glutenvrij dit keer, maar daarom niet minder leuk. Vind ik 🙂

De inhoud van mijn tas. Tja. Het is toch wel enigszins persoonlijk wat ik zoal met me mee sleep. Volgens mensen die me kennen is dat zowat het hele huishouden. Dat is schromelijk overdreven maar ik moet toegeven dat mijn zware tas me in het verleden een heuse overbelaste rechterschouder opleverde. Dankzij fysiotherapie, rust, de juiste oefeningen, een andere manier van tas met me mee slepen en – last but not least – grote opruiming is dat gelukkig weer verleden tijd.

Ik sleep (nog altijd) veel met me mee maar volgens mij is dat wel allemaal nodig 🙂 Dus ik ga nu met de billen bloot:

 

Mijn tas:

Sinds oktober ben ik trotse bezitter van – gelukkig weer – een vrij groot model handtas. Zwart. Veilige kleur, past overal bij. Aangezien ik niet hou van het wisselen van tas een groot voordeel. Alles past erin en niets hoeft eruit. Zálig.

Inhoud:

Portemonnee, al sinds een jaar of 20 denk ik zo in mijn bezit. Het mottto ‘liever naakt dan namaak’ geldt zeer zeker voor mij en heel veel van mijn spullen. Goede kwaliteit boven kwantiteit. Deze is van leer, ziet er nog prima uit. Wordt eigenlijk alleen maar mooier. Twee ritsen zitten erin, dat was in de tijd van aanschaf een must. Doordat ik in de pre-eurotijd constant 2 valuta (guldens en marken) bij me had was dit geen overbodige luxe. Ook op vakantie in het buitenland was dit makkelijk. Na de invoering van de euro gebruikte ik lange tijd (toen ik nog regelmatig boodschappen deed voor mijn vader) een vakje voor mijn eigen geld en het andere voor het betaalpasje en geld van mijn vader.

Behalve wat kleingeld en (weinig) papiergeld heb ik verschillende pasjes van verschillende banken (privé en zakelijk), kredietkaart, ID, rijbewijs, verschillende (teveel) kortings- en stempelkaarten, verzekeringskaartje, kaartje met typenummer van stofzuiger (voor de juiste zakken) en printer (juiste inkt) bij me. En *zucht* kassabonnetjes, heel veel kassabonnetjes. Ik bewaar echt heel veel bonnetjes …

Portefeuille.


Zelfde merk, zelfde kwaliteit, zelfde kleur. Eigenlijk overbodig omdat ik ID en rijbewijs tegenwoordig in mijn portemonnee bij me draag. Zit verder vol met (minder gebruikte) pasjes, donorcodicil, verzekeringspapieren van de auto.

Huis- en autosleutels.

Zakdoekjes, atijd van papier. Suikervrije kauwgum. Heel veel pakjes, nieuw en aangebroken. Toilettasje met camouflagestift om pukkeltjes te verdoezelen, lippenstift (gebruik ik hoogst zelden trouwens), vijltje, lipgloss, spiegeltje.


Parkerballpoint. Al jarenlang in mijn bezit. Kwaliteit hè. Las laatst ergens dat dit een perfect zelfverdedigingswapen zou zijn? Ik gebruik ‘m alleen om mee te schrijven trouwens …

i-Phone.


Mijn oude was een krijgertje. Die ging laatst langzaam maar zeker definitief dood. Oef, dat was even schrikken. Gelukkig nog net op tijd een back-up gemaakt. Toen kocht ik een nieuwe en daar ben ik best blij mee. Het is mijn verbinding met internet, met mijn zonen in het buitenland, mijn agenda, mijn notitieblok, mijn boodschappenlijstje, mijn adressenboekje, mijn geheugen, mijn fototoestel, mijn fotoalbum, mijn spelletjes, kortom mijn (bijna) alles. Oh ja: ik kan er ook mee bellen 🙂 Dit is trouwens alleen het hoesje, gekocht in Riga.

Voordat ik de diagnose coeliakie kreeg had ik best vaak ‘ongelukjes’. Met andere woorden: ik haalde het toilet erg vaak niet (helemaal) op tijd. Vreselijk vond ik dat. Gênant. Ik voelde me daar best ongelukkig of ongemakkelijk over. Was ook constant en overal op zoek naar een (openbaar) toilet voor het geval dat. Sinds die tijd heb ik ook altijd een noodpakketje bij me: onderbroek, inlegkruisje, maandverbandje. Ongelukjes gebeuren me sinds ik glutenvrij eet nog maar weinig, hoogst zelden eigenlijk. Gelukkig maar.

Zonnebril op sterkte omdat ik nu eenmaal brildrager ben. Al vanaf mijn negende.

Ik neem zo goed als nooit glutenvrije dingetjes mee om onderweg te snacken of eten. Dat doe ik alleen als ik op vakantie ga. Ik heb zelden zin op tussendoortjes. En als, dan is een appel zó gescoord. Toch zaten er laatst glutenvrije spullen in mijn tas:


Glutenvrij brood. Ik was uitgenodigd voor een verjaardag en voor alle zekerheid nam ik dit mee. Was niet nodig, wist ik eigenlijk ook wel want deze vriendin zorgt altijd geweldig goed voor haar (twee) glutenvrije gasten! Dit brood is niet te koop in Nederland, wel in Oostenrijk en zó lekker dat ik een flinke voorraad mee naar huis heb genomen.


Ik had dus niets mee hoeven te nemen naar die verjaardag en kreeg na afloop ook nog eens een stukje glutenvrije peperkoek mee. Het gebruikte deel zat in de boeuf bourguignon, en dat was lekker!

Vaak, maar niet altijd, en zeker niet als ik naar een verjaardag ga, sleep ik een breiwerkje met me mee.


Benieuwd naar wat anderen zoal meeslepen?

meer dan glutenvrij

glutenvrije mama 

ik ben glutenvrij 

 

 

 

 

 

 

14 gedachtes over “#wijbloggenglutenvrij:de inhoud van mijn tas

  1. Haha ik sleep ook altijd veel te veel mee. In een rugzak zelfs :p Vind het trouwens best een hele prestatie om je portemonnee al 20 jaar te gebruiken. Is echt kwaliteit want je ziet het er niet aan af. Leuk om te lezen!

    Like

  2. Ik heb een hand of eigenlijk rugtas nu, maar negen van de 10 keer staat deze gewoon thuis, mijn portomonee zit in mijn binnenzak van mijn winterjas namelijk, dus dat is dan het enige wat ik vaak bij mij heb, en naar mijn werk, nou ja, eens per week een paar uur, vrijwilligster, en dan gaat mijn rugtas wel mee, omdat ik vaak mijn camera mee neem, oh mijn foon? Ook die ligt vaak thuis, hahaha

    x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

