Winter, lente of toch herfst?

Na de kou van vorige week kwam er een lente-achtige maandag met temperaturen van ruim boven de 15 graden. Veel gekker moet het niet worden ….. ย Terwijl zowat iedereen genoot van terrasje of weet-ik-veel-wat was ik samen met mijn jongste hard aan ’t werk in de tuin. Er was een hele hoop gesnoeid de afgelopen week en het snoeisel moest nodig van hot naar her. En ja, ook het eikenblad moest hoognodig van het gras.

Dat wat te grof was om gehakseld te worden wordt t.z.t. verwerkt tot brandhout. Daarmee hebben we niet echt veel haast, want er is nog (meer dan) genoeg.



Heerlijk toch, zo’n voorraad?

Vandaag lijkt het meer op herfst, het is dus lekker om weer binnen bezig te zijn. Alweer met een breiwerk, hoe kan het ook anders zou je haast denken. Dit keer een dekentje voor een aanstaand baby’tje, het eerste kleinkind van mijn schoonzus en zwager, tevens het eerste achterkleinkind in de familie. Hij (ja, dat is al bekend) is zeer welkom ๐Ÿ™‚


De ingebreide sterren zag ik op de blog vanย breimeisje. De randsteek is een dubbele gerstekorrel, het materiaal is Partner 6 van Phildar, gebreid met nld 6.

Dit breien gaat goed samen met mijn nieuwste verslaving. Sinds kort zijn we geabonneerd op N.etflix. Beter gezegd: onze middelste heeft zijn abo uitgebreid naar een familieabonnement, wij ‘mogen’ betalen haha, en nu kan het hele gezin kijken. Ik volg House of Cards ๐Ÿ™‚

19 gedachtes over “Winter, lente of toch herfst?

  1. Afgelopen maandag was zo’n heerlijke dag en vandaag weer zo’n dag! Gisteren was om te huilen, al hebben we dat natuurlijk niet gedaan.
    Heel mooi, je breiwerkje met de sterren. Breien en films kijken gaan heel goed samen!
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  2. Whahahahaha oh heerlijk dit! En ja zo te zien hout genoeg om of te versnipperen of te hakken als je een haard hebt ๐Ÿ˜€ Heerlijk!

    En dat breiwerk ziet er goed uit, een dubbele gerstekorrel die kende ik nog niet, wel de gerstekorrel, soms best irritant, en ja tv kijken kan er heel goed bij! Ik ben bezig met seizoen 2 van The Originals en daarna staat Homeland klaar… Heerlijk he? Netflix. ๐Ÿ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

      1. nee geloof ik ook niet, maar goed, ik ben nu dat haken aan het doen, hahaha gerstekorrel even in de wachtrij voor als ik de pennnen weer ga pakken, dat doe ik ook al heel lang namelijk, breien dan weer wel dan. ๐Ÿ˜‰

        Like

  3. Nou ben ik de betalende Netflixer maar moet je eerlijk bekennen dat ik er niets mee doe. Te druk met werk en vooral die studie(s). Ooit … ooit ga ik alles inhalen en terug kijken. Tot die tijd brengt mijn maandelijkse sponsoring zijn geld toch wel op want er zijn nog 3 accounts Bij Guusje Thuis en die verslijten hun tablets nog eens hiermee ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

