blaas en brei

Als je niet regelmatig iets doet, wordt het steeds lastiger om er weer mee te beginnen. Voor dat ‘iets’ kun je vanalles invullen: opruimen, strijken, administratie, sporten en ja hoor, ook (leuke) blogstukjes schrijven. Zo bedenk ik tijdens de vele dingen die ik wel doe wat ik hier wil schrijven, want ja, multitasken kan ik ook. Althans, dat geloof ik. Zo geloof ik wel meer, bijvoorbeeld dat het wel meevalt met mijn geheugen. Ik wilde iets schrijven over het aanstaande baby’tje in onze familie, maar *chips* ik las terug in een ouder bericht dat ik zijn komst al had aangekondigd. Evenals het zelfgemaakte cadeautje, daar had ik ook al een foto van gepost. Enfin, dat geheugen dus …. Maar waar het hart vol van is: het is dus een allerschattigst babietje, die kleinzoon van mijn schoonzus/zwager. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik nu oudtante ben. En dat klinkt véél ouder dan ik me voel … 🙂 Omwille van privacy hier helaas geen foto van hem. Maar geloof me: hij is echt lief en schattig en ….


Dekentje was net op tijd af. Het is mooi geworden, al zeg ik het zelf. Ik ben ook tevreden over de ingebreide sterren. Bij een volgende zwangerschap in de familie ga ik eerder beginnen, met dunnere wol en naalden en dan wil ik ook een patroon met meer sterren of wat dan ook. Nu maar afwachten of en wie ……

Toen ik zelf in het kraambed lag van mijn oudste kreeg ik een blaasontsteking. Was te verwachten na een moeilijke en zware bevalling waarna ik bijvoorbeeld tijdelijk niet zelfstandig kon plassen en dus gecatheriseerd moest worden. Alles is gelukkig goed gekomen, er volgden nog twee zwangerschappen en bevallingen zonder complicaties, en blaasontstekingen waren mij verder vreemd. Tot twee weken geleden. Met behulp van medicatie èn pure cranberriesap (yuk, da’s ongezoet niet lekker …) ben ik er weer vanaf gekomen.

Ik heb sinds kort een soort van nieuwe hobby. Nou nee, niet echt, maar voor een collega-blogger met verschillende hobby’s (Sjoerd van bvision.nl) wil ik best wel eens trafohuisjes fotograferen als ik ze tegenkom. Mijn eerste ‘inzending’ betrof het huisje naast het openluchtzwembad waar ik ooit in een ver verleden mijn man heb keren kennen. Dat was in de zomer van 1977. Hij, mijn man, had er een vakantiebaantje als badmeester en ik, meisje van nog net geen 16, ging er vaak zwemmen.


Verder niks spannends aan dat huisje. Het zwembad is niet meer, maar het huisje èn onze relatie dus wel 🙂

17 gedachtes over “blaas en brei

  1. Mooi dekentje, nog even en wij worden voor de eerste keer opa en oma. Superleuk lijkt me dat. En die huisjes, na de eerste zag ik er steeds meer. Ik heb er zelf eergisteren twee op de foto gezet, maar door het aantal inzendingen kom ik zelf zelden nog aan de beurt om er ene te plaatsen… Jouw huisje staat op 6 maart op de site ofwel zondag over een week.

    Liked by 1 persoon

  2. Het dekentje is schitterend geworden. Je breit heel mooi regelmatig. Nu heeft je kleinzoon zijn eerste sterren gekregen (-: Gewoon lekker bloggen over wat je bezig houdt. Als je iets dubbel schrijft, lezen wij het gewoon dubbel. En ik put regelmatig blogjes uit mijn archief.
    Lieve groet

    Like

  3. Oh wat is die deken mooi geworden, zelf ben ik nu net bezig met een topje voor mijzelf, uitprobeersel zonder patroon ook weer, opzet wel met youtube hoe te meten maar dat klopt al niet, denk ik dan, ik heb namelijk tieten, hahahahaha 😉 Dus zit ik dat zelf uit te vogelen, meerderen en zometeen weer ergens minderen of zo… voor de taille, en dan …. weer losgaan met meerderen… nah ja, ik ga zien wat het wordt, vast niet zoals ik het in mijn hoofd heb.

    Van harte gefeliciteerd en ik ga toch hopen dat ik ooit 1 foto straks van mijn achternichtje mag neer zetten 😉

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

