April doet wat ie wil ….

en ik ook! Om de een of andere onverklaarbare wijze zit ik de laatste dagen vol energie. Het moet wel met het voorjaar te maken hebben. Bedden worden gelucht, kasten gesopt, kleding uitgezocht, was gewassen en – indien mogelijk – buiten gedroogd. Terras werd door mijn man schoongespoten, dat was mij net iets te veel van het goede. Maar plantjes halen om de boel lekker op te fleuren is aan mij wèl besteed. Dus hup, op naar het tuincentrum 🙂

Kuiflavendel uit de koopjeshoek. Ach, dat wordt bijna vanzelf weer wat als de zon z’n best doet:
Deze waren ‘gewoon’ in de aanbieding dus eigenlijk had ik z’n soortgenoten gewoon in de koopjeshoek links kunnen laten liggen:  

Ben zó blij dat ik deze pot mee heb genomen uit het tuinhuisje van mijn ouderlijk huis. Staat zo lief met die kleinbloemige viooltjes erin: 
Kijk, dit hadden dus eigenlijk kleine narcisjes moeten zijn:


Meteen maar een nieuwe pot gekocht, de oude had de winter, hoe zacht ook, niet overleefd. 
Gekregen van een teruggevonden vriendin. Wij waren vriendinnetjes op de lagere school, hebben elkaar daarna uit het oog verloren en per toeval kwamen we elkaar vorig jaar in Oostenrijk tegen.  img_6765-1

De munt is terug, en hoe!



En als de kat van huis is ….. kun je in het schuurtje niets laten liggen …. (dit was dus ooit een trui). Tja, aangezien we geen kat(ten) mee hebben moeten we gewoon beter opruimen.

Hallo zomer ….. ik heb er zin in!

13 gedachtes over “April doet wat ie wil ….

  1. Heerlijk! En ja munt, dit jaar wil ik dat dus ook op grote pot buiten eens gaan doen, zodat het heerlijk zijn gang kan gaan jaar na jaar hoop ik 😉 Prachtig, en hier dus hetzelfde, ben elke dag wel bezig met of de planten, of iets in huis wat buiten het dagelijkse ligt 😀

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

