Eigenwijs?

Men, en dan met name degenen die mij van het dichtst bij meemaken, noemen me wel eens eigenwijs. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar ik heb er een kanttekening bij: ik weet van mezelf dat ik vreselijk eigenwijs kan zijn, maar ik ben het niet πŸ™‚

Laatst had ik een ontmoeting met iemand waarvan ik nu wel kan zeggen dat ze vrΓ©-se-lijk eigenwijs is.

Het was direct na het sporten in het kleedlokaal van de sportschool. Iedereen moe, voldaan en ook vol adrenaline. Ik tenminste wel, ik vind sporten leuk, ben best wel moe na afloop maar krijg er ook energie van. Enfin. Zij zit zo goed als op mijn jas en tas op de bank uit te puffen, schuift maar ietsie op als ze merkt dat het mijn spullen zijn. Ze is erg blij dat de les is afgelopen want, zegt ze ‘dit doe je toch niet voor je plezier?’. Ik zeg iets in de geest van dat het toch best leuk is en ook nog eens erg belangrijk om te bewegen, en dat laatst nog een stuk in de krant stond over sarcopenie,Β dat het voor iedereen maar in het bijzondere voor ouderen erg belangrijk is om te sporten. Ze kijkt me ietwat Β vies aan. Ik heb haar toch niet tegen het zere been geschopt met mijn ‘voor ouderen’? Ze is ruim boven de zeventig, eerder bij de tachtig …

Zij: ‘nou ja, door bewegen voorkom je Alzheimer’.

Nu ben ik toevallig flink ingelezen voor wat betreft Alheimer. Ik kan het dus niet laten om te reageren: ‘dat is niet helemaal waar, men denkt dat Alzheimer kan worden vertraagd onder andere door flink te bewegen, als het kon worden voorkomen ging ik 7 dagen per week sporten ….’

Zij: ‘voeding is belangrijk. Ook om dementie te voorkomen. Als je ziet wat voor rommel kinderen tegenwoordig naar binnen werken. Ook andere ziektes kun je voorkomen of vertragen door gezond te eten Stephen H. bijvoorbeeld, die at glutenvrij en is ondanks zijn ALS erg oud geworden’

Ik: ‘Glutenvrij eet ik al, dus ik ben op de goede weg πŸ™‚ maar die Stephen H, die is toch niet dood, die leeft nog hoor!’

Zij: ‘Nee hoor, die is al jΓ‘ren dood!’

Eigenwijs als ik ben zoek ik het gelijk op. Lang leve het www en de smartphone: ‘Bedoelt u niet Steve J.obs? Die is een aantal jaren geleden overleden, maar H.awking leeft nog’

Zij: ‘Nee hoor H.awking bedoel ik …, ik weet echt wel wat ik zeg hoor en ik heb gelijk!’

OkΓ©, ik zwijg maar en verlaat het lokaal, dit kan ik van haar niet winnen, ook al heb ik gelijk. Zij is eigenwijzer dan ik kan zijn πŸ™‚

20 gedachtes over “Eigenwijs?

  1. Als ik dit zo lees is mijn conclusie dat jij eigenwijs bent maar zij nog veel eigenwijzer. Ik ben trouwens ook eigenwijs en zou ongeveer net zo als jij gereageerd hebben, tot het opzoeken aan toe.

    Like

  2. Hoe ouder ik word hoe meer eigenwijsjes ik tegen kom . Vraag mij soms af ben ik niet die eigenwijs?Zelf zoek ik het ook altijd op. Is dat niet het bewijs dat ik eigenlijk stiekum mijn zin wil hebben? πŸ˜‚πŸ˜‚

    Like

    1. Haha ja zou ook kunnen. Ik sta eigenlijk nooit op mijn strepen maar bij haar had ik zoiets van ‘gats …. tr*t dat je bent’ en zij zal hetzelfde hebben gedacht van mij. TΓ²t ze gaat controleren en erachter kom wie gelijk had πŸ˜‰

      Like

  3. Was het maar zo simpel als zij doet voor komen! Doe het maar lekker op jouw eigen wijze, dan kom je een heel eind. En laat zo’n betweter maar even op haar lauweren rusten, maar niet op je tas!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik doe niet meer mee met zulke “wie heeft gelijk”spelletjes. Zeg dan “je maakt me nieuwsgierig,ik ga thuis eens googelen”. Meestal heb ik dan gelijk,dat is genoeg voor me.

    Like

  5. hahahahaha dat is niet eigenwijs die vrouw, dat is een plaat voor haar kop hebben…. πŸ˜‰

    Die mensen zijn erg, en probeer ik dus te mijden, dat zijn ook mensen vaak, ook al kom je met tienvoudig bewijs aan, dat men dan nog zegt nee hoor.. dat is niet waar… pfffffffff

    Nou goed, zo dacht ik dat Jan Cremer allang dood was, geen idee waarom, misschien omdat het altijd maar om 1 boek gaat, Ik, Jan Cremer, verleden, oud, en men zei nooit dat ie nog alive is… tot hij laatst voor het eerst voor mij ergens zijn opwachting deed, hahaha nou goed, die leeft dus nog.

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ja nou ja, dat boek wordt zo de hemel in geprezen, maar over hem ging het nooit, dus ergens dacht ik, die is allang weg, soms weet je het toch niet πŸ˜‰ hahaha Het is net zoiets als beseffen, zoals Elvis, dat hij er nog wel was toen ik klein was, dat ik zelfs al bijna 5 was toen hij overleed…. πŸ˜‰

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

