Leuke bijverschijnselen

Afgelopen zondag las ik op diverse nieuwssites over de vermissing van een vrouw hier uit de buurt. Zulk nieuws lees je wel vaker en dus lees je zo’n bericht negen van de tien keer min of meer vluchtig door. Deze vrouw was vermist in Frankrijk. Ook dat komt wel voor, erg voor de familie en achtergeblevenen denk je dan en je leest verder. Ze liep een bedevaart naar Santiago de Compostela. En hรฉ, dat trok mijn aandacht. Ik zal uitleggen waarom:
Ik speel nogal wat spelletjes op mijn i-pad, onder andere WordFeud. En dat speel ik al jรกrenlang met een min of meer vaste groep tegenspelers. Sommigen van deze tegenspelers ken ik in het echt omdat ze familie zijn, of buren van familie, of vrienden. Sommigen waren ooit vreemden maar ken ik nu beter dankzij een aantal echte ontmoetingen, maar de meesten ken ik alleen van het bloggen en/of dus dat NumFeud. Met sommigen wissel je een paar woorden uit (‘proficiat met de overwinning’ of ‘mooi woord!’), met anderen weer niets, en soms heb je hele gesprekken over en weer. En zo komt het dat ik van een van mijn tegenspelers wist dat hij en zijn vrouw ook op bedevaart gingen naar hetzelfde Santiago de Compostela en ook nog eens precies in die periode dat de mevrouw uit de eerste alinea van mijn bericht werd vermist.
Ik heb gelijk een chat op NumFeud ertegenaan gegooid met de tekst van het politiebericht plus de te bellen telefoonnummers. Ik hoopte dat ze het zouden lezen en er iets mee konden. En verhip: laten zij die vrouw nu kennen, haar nog hebben gesproken! Ze hadden via verschillende kanalen te horen gekregen dat zij vermist was, en direct gebeld met de politie in Nederland. Gelukkig heeft deze vermissing dus een happy end: ze werd getraceerd (had blijkbaar geen gsm-bereik gehad gedurende een aantal dagen) en in goede gezondheid aangetroffen. Niet dankzij mij hoor …. maar ik vond het fijn dat ik mijn steentje kon bijdragen. En vond het bijzonder dat dat dankzij een spelletje gebeurde ๐Ÿ™‚

16 gedachtes over “Leuke bijverschijnselen

  1. Helemaal waar, Inge. In de ogen van sommige mensen zijn het maar domme computerspelletjes en ik vind het tegendeel. Via een simpele chat heb je op een makkelijke manier contact met familie,vrienden en/of tegenspelers. Bovendien kunnen er de leukste ontmoetingen uit voortkomen. ๐Ÿ˜Š

    Liked by 1 persoon

  2. Social media en vooral spelletjes staan vaak in een slecht daglicht, maar er kunnen ook hele mooie dingen uit komen. De kunst is om er niet verslaafd aan te raken, en dat ben ik ooit wel aan twee grote spellen op FB maar heb er wel hele mooie vriendschappen aan overgehouden van over de hele wereld.

    X

    Like

      1. candy crush? wa is da.. probeer eens cityville of chefville, hahaha dat is veeeeel groter en erger, heb je buren nodig enzovoorts, pfffffff gelukkig is die tijd voorbij ๐Ÿ˜‰

        Like

  3. Ben van jou – vorige reactie – naar Sjoerd gegaan en zie jou reactie van dat het tijd wordt om nog eens naar Tongeren te gaan
    Ik ben van Tongeren en ik heb de foto’s naar Sjoerd gestuurd dus zo zie je maar de wereld is klein
    Was nog eens bij jou naar ‘over’ gaan kijken toen zie je reactie ivm met vader …. Mijn vader is vandaag juist 5 maanden dood. Hopelijk heb de jouwe nog dicht bij je

    Like

Geef een reactie

