oranje boven

Gewoon een stilleventje bij de keukendeur. Het tafeltje (een stoer, robuust en loeizwaar ding) stond in mijn ouderlijk huis. Doet het hier goed, zo onder het afdak, maar binnen heb ik er geen plek voor.

Buiten ga ik dit jaar voor oranje:

Deze pot werd ooit door de grootouders van mijn man als zuurkoolvat gebruikt, en doet nu al zo’n vijfentwintig jaar dienst als plantenpot in onze tuin. Combinatie van oud en nieuw, daar hou ik van. 

Deze potjes lijken oud, maar zijn gewoon nieuw.

De winterviooltjes bloeien nog zó uitbundig, ze mogen voorlopig nog even blijven staan.

Oranje was al sinds jaar en dag mijn lievelingskleur in huis 


Zelfs mijn oordopjes hebben toevallig die kleur 


Jammer dat er geen oranje voetbaltenues te zien zullen zijn in Frankrijk deze zomer ….

15 gedachtes over “oranje boven

  1. Mooi hoe iets een tweede leven krijgt
    Ik ben dan wel van België maar oranje mocht er van mij wel bij zijn op het EK
    Straks naar de Giro kijken en ik hoop echt dat jullie terug de roze trui hebben want ik het hem zo.
    Vond het zo erg die val in de sneeuw

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind het eigenlijk wel lekker rustig dat Oranje niet voetbalt. Al die voor- tussen- en nabeschouwingen Zo, die winterviolen! Dat zijn lange blijvers. Prachtige kleur.
    Fijne zondag en lieve groet

    Liked by 1 persoon

  3. Wij hadden zelfs een oranje gasfornuis weten te vinden in de jaren 70! Helemaal de blits in die tijd! Het ding heeft het het 24 jaar gedaan, toen begon de oven dusdanig ernstig te ploffen dat we het gevaarlijk begonnen te vinden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

