het vervolg 


Ik heb het overleefd. Ha, en weet je: het was gaaf! Echt. Ik weet niet of ik ooit nog eens zal gaan maar ik sluit niets uit.

Afgelopen zondag eerst de weersverwachting goed in de gaten gehouden. Kans op onweer was gelukkig nihil. Kans op (behoorlijke) buien was groot. Ik heb mijn bergschoenen gevonden en goed ingespoten. Was geweldige zet: bij slecht weer zijn waterdichte bergschoenen top. Verder had ik een dun regenjasje aan (plus broek en t-shirt natuurlijk …) en zo’n plastic poncho in mijn tas. Ook onontbeerlijk. Buienalarm op de I-phone was een supertip die ik kreeg: ik kon de poncho aantrekken net voor de eerste druppels vielen.

Roze mutsje op de foto was trouwens niet van mij maar van mijn jongste. Hij was maar wat trots om samen met zijn moeder op het festivalterrein te staan 🙂

Beetje zenuwachtig was ik echt wel. Rustig ademhalen toen ik merkte dat ik ietwat te zenuwachtig begon te worden, het laatste wat ik wilde was horizontaal op een stretcher van het veld worden gedragen (is me namelijk ooit een keer overkomen tijdens een concert).

En die mensenmassa: ruim 70.000 mensen. Da’s vreselijk veel …. En die rommel: overal lege bekertjes, plastic, karton en weet ik veel wat nog meer. Bah. Niks voor mij. En nergens prullenbakken. Dus wat die je dan met een leeg bekertje? Juist ja, op de grond laten vallen ….. Ja, ik ook.

En dat geluid? Oorverdovend. Nou ja, lichtelijk overdreven dan. Maar wel luid. Dat was dus dj Kygo. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord… Mijn oordopjes was ik natuurlijk vergeten …..

En het glutenvrije eten? Prima. Genoeg keuze en voor elk wat wils: tosti’s, kroketjes, soep, bier, broodjes, chili enzovoorts. Het standje werd gerund door de mensen van Oui sans gluten uit Venlo. Water was trouwens op het terrein voor niets te krijgen, goed geregeld! Omdat ik zelf echte geen liefhebber van (glutenvrij) bier ben maar ook niet de hele tijd water wilde drinken besloot ik om voor Jillz te gaan. Lekker en glutenvrij. Wellicht dat ik daardoor wat relaxter was?

Ik vond het optreden van Lionel Richie echt top: lekker meezingen, heerlijk. En na lang wachten in de regen begon om even voor tienen eindelijk Sir Paul McCartney. Geweldig om mee te maken. Super dat iemand van zijn leeftijd nog altijd op de bühne staat en zingt! Niet altijd even zuiver, niet alle liedjes waren zó bekend dat men ze mee kon blèren zingen, maar als, dan ging een heel groot gedeelte van het publiek los! Gaaf, echt.


Ik heb me zondag geen moment onprettig, angstig of onveilig gevoeld, was op een gegeven moment zelfs zo dapper, haha, dat ik naar de wc durfde te gaan. Dat was een overwinning op mezelf, echt! Ik moest wel omdat ik erg moest …..

17 gedachtes over “het vervolg 

  1. Zolang je geniet en vooral niet nadenkt over het feit dat je tussen 70.000 anderen staat (en dus vooral voor je blijft kijken), is Pinkpop erg leuk. Ik was er vorig jaar nog en mocht Pearl Jam volgend jaar spelen, hoop ik erbij te zijn.

    Jongste is nog aan het bijkomen, want dat is echt onze festivalganger (iets met appel en boom) en is 3 dagen geweest 🙂

    Like

Geef een reactie

