het lijkt wel zomer

Gistermiddag gingen we, zoals dat netjes heet, op visite. Het stel dat we bezochten was pas verhuisd naar een appartement zo ongeveer net buiten het centrum van een stad waar ik best zou willen wonen. En na gistermiddag al helemaal! Wat hebben we genoten! En dat terwijl we eigenlijk alleen maar op het balkon zaten te kletsen en te kijken.

Terwijl manlief de auto parkeert geniet ik alvan het uitzicht vanaf de kade:

En naderhand vanaf het balkon:


Wat geweldig om naar het komen en gaan van pleziervaartuigen en een enkel beroepsvaartuig te kijken. Pure nostalgie. Mijn vader had vroeger namelijk een zeiljacht, we gingen hier vaak zeilen, spelevaren en ook zwemmen. ‘Onze’ thuishaven lag/ligt aan de overkant, net verscholen achter de horizontale buis van de balustrade zie ik nu πŸ™‚ 

Misschien verhuizen we wel over een jaar of vijftien ….. Wordt vast  nog moeilijk: kiezen we dan voor uitzicht op de bergen of uitzicht op water of allebei ….

Voorlopig genieten we ook nog thuis van ons eigen uitzicht, mΓ¨t langsvarende windmolen πŸ™‚

24 gedachtes over “het lijkt wel zomer

  1. Ik zou zeggen, allemaal. πŸ˜ƒ
    Thuis is mooi, in de bergen is het mooi en dit is mooi. Wij hebben er zelf gevaren, dus ik weet hoe levendig het er is. Daarom is kiezen moeilijk……..
    Gelukkig hoef je dat nog niet.😊

    Like

  2. Je was in Roermond, een mooie stad waar ik ook wel zou willen wonen en waar we iedere week wel een keer zijn, en de ballon kwam uit Hoensbroek… Zie mijn site morgen.

    Like

  3. Nou jaaaaaaaa kom ik net bij Sjoerd vandaan en ik zie dit, whahahaha geweldig! Jullie zijn buren πŸ˜›

    Prachtig mooi, allebei, zowel uitzicht als de ballon, en ja over 15 jaar, geen idee waar ik dan zit, maar als het even kan kies ook ik uitzicht over water, zee het liefst, mijn moeder zei altijd, dat is leuk als het mooi weer is in de zomer, maar als het grijs is, is het erg grauw en somber, zo’n uitzicht… Tsjah, geen idee natuurlijk!

    X

    Like

Geef een reactie

