soms hè …

Van de week moest ik bloed laten prikken voor de jaarlijkse controle bij de mdl-arts. Normaliter ga ik daarvoor naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, maar ik kwam er vorig jaar achter dat ik het bloed ‘nuchter’ moest laten prikken. Tja …. Dit keer wilde ik ècht nuchter geprikt worden, maar de weg naar het ziekenhuis is zo ’s morgens vroeg rond acht uur best druk, er staat altijd wel een file. Daar heb ik op de nuchtere maag absoluut geen zin in. Geluk bij een ongeluk is dat mijn ziekenhuis sinds vorig jaar is gefuseerd met het ziekenhuis van Heerlen, bijkomend voordeel is dat er een boel prikpolipunten zijn bijgekomen. Dus toog ik afgelopen dinsdagmorgen lekker vroeg naar Schinveld naar zo’n prikpunt. Qua kilometers iets verder weg van huis maar qua tijd een stuk dichterbij want filevrij. Na het prikken wilde ik zo snel mogelijk naar huis voor mijn ontbijt, maar ik moest van mezelf eerst even stoppen: ik reed tussen Schinveld en het Duitse Gangelt langs grasland waar ruige Galloway runderen rondlopen (ter info: dit is het grensoverschrijdende natuurpark Roode Beek-Rodebach). Wat een machtig gezicht zo op deze vroege en oh zo mooie ochtend!

bd40eb98-accf-44cf-b491-c93a11b86938

’s Zomers fietsen we vaker door dit natuurpark, en dan hoop ik iedere keer dat ik deze runderen niet tegenkom want ik heb het niet zo op die machtige dieren met hun indrukwekkende horens als ze midden op het fietspad staan …..

A886AE37-C741-4C4F-8FD3-51380CCCDFCA.JPG

3C9ABEA4-07CC-4613-A76D-84CFE856A4FB.JPG

Maar van een – veilig – afstandje is het een machtig mooi gezicht. Ik ben blij dat ik deze kant ben opgereden!

 

 

14 gedachtes over “soms hè …

  1. Mooi die beesten. Ik moet ook veel laten prikken en heb dat jaren in het ziekenhuis in Rotterdam laten doen waar mijn reumatoloog zetelde totdat ik erachter kwam dat ik gewoon in mijn eigen dorp kon laten prikken, Ze sturen de resultaten keurig door naar ieder gewenst ziekenhuis.

    Like

Geef een reactie

