de draad oppakken

Nou, dat ging eigenlijk best goed, zo vlak na de begrafenis. Scheelde dat er voldoende afleiding was. Jongste bleef nog fijn een paar dagen, hoefde pas op zondag terug naar daar waar hij studeert. Oudste kwam op de zaterdag na de begrafenis naar huis. Ook bij hem kon ik mijn ei goed kwijt. En toen we op zondag jongste naar het vliegveld brachten kwam het toevallig zo uit dat we middelste konden bezoeken op zijn nieuwe stek. Nou ja toevallig …… kwestie van goed combineren. Middelste woont weer in Brussel. Niet meer in het centrum, maar in, jawel, Molenbeek. Of all places ….. Ik heb even moeten slikken toen ik het hoorde, maar tja, als je budget niet al te groot is en je wel fijn en ruim wilt wonen …. De woning ligt wel pal tegen het centrum van Brussel aan. Mooi, vrij nieuw, licht, ruim, met plek voor de auto in de eigen parkeergarage.

IMG_0765.jpg

Deze mooie gevel is bij hem om het hoekje. Prachtig toch? En ach, als hij (en zij) maar gelukkig zijn, zich prettig en vooral veilig voelen ……

Later die week was ik blij dat het voorjaar weer in de lucht hing: zoveel vogels die weer bezit nemen van onze tuin, super! Ook fazantenhaan liet zich weer zien, nu nog alleen, wellicht binnenkort weer in begeleiding van zijn vrouwtje(s).

IMG_0771

Hortensia heb ik intussen bijgeknipt. Tjonge, wat een hoop dode takken dit jaar, ben benieuwd of de struiken zich toch weer helemaal weten te herstellen. Gazon is ook gemaaid, ziet er een stuk beter uit. Beter dan verwacht eigenlijk.

Oudste zou terugvliegen naar daar waar hij studeert via Hamburg. Treinticket geboekt, prijs viel reuze mee: 23€ per persoon voor een enkeltje en dat voor een rit van bijna 500km. Totdat ik sms kreeg: ‘mam, de trein had al vertraging, stopt er nu helemaal mee, en de aansluiting hebben we al gemist’ Volgens de site zou de eerstvolgende aansluiting betekenen dat ze niet om 01.30 maar pas om 06.00 in Hamburg zou zijn. Jakkes. Maar een hoera en warme douche voor de Deutsche Bundesbahn: op kosten van de DB mochten hij en zijn vriend met de taxi verder reizen:

IMG_0802

Niet misselijk, het bedrag dat ze zelf niet hoefden af te rekenen.

Nu we weer met ons tweetjes zijn was de vraag afgelopen zondag niet: “wat eten we vandaag?” maar “waar eten we vandaag?”. Dus togen we het heuvelland in, richting Valkenburg. Onderweg kwamen we nog 2 trafohuisjes tegen. Sjoerd, ik weet niet of ze al in je verzameling zitten, denk het wel, maar ik stuur ze toch maar richting Gebrook.

Het eerste ligt langs de grote weg vanuit Nuth en Hulsberg naar Valkenburg, bij de overweg. Ik moest snel vanuit de auto een foto maken voordat het stoplicht weer op groen sprong.

IMG_0787

Het tweede huisje ligt bij de Trichtergrubbe, randje Polferbosch:

IMG_0797

Ook in Valkenburg is veel gerooid de laatste tijd. Dit had alles te maken met een storm die hier vorig jaar zomer heeft gewoed. Veel bomen zijn toen helemaal of half omgewaaid, en er ontstonden gevaarlijke situaties. ’t Ziet er in ieder geval vies kaal uit …..

IMG_0789.jpg

IMG_0790.jpg

IMG_0791.jpg

Ik werd er een beetje treurig van. Maar gelukkig waren er nog zat mooie plekjes:

IMG_0788.jpgIMG_0794.jpg

Nog even door de straat en langs het huis gelopen waar ik ooit ben geboren:

IMG_0799.jpg

en toen een fijn terrasje gezocht èn gevonden. Wat wil een mens nog meer 🙂

 

 

 

19 gedachtes over “de draad oppakken

  1. Sjoerd is vast blij met de huisjes. Ik hoor dat er aardig veel te doen is rond je persoontje. Mooi dat je iedereen zo’n beetje om je heen hebt gehad. Denk wel aan jezelf.

    Love AS Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  2. Zo dan, die taxi! en jouw kinderen studeren wel dicht bij huis niet? OMG, spannend hoor, en knap dat ze dat aandurven ook!

    De Geul, dat is lang geleden dat ik daarlangs logeerde… mooie herinneringen heb ik eraan maar dan in Mechelen 😉

    x

    Like

  3. Het zal best nog even duren voordat het allemaal tot je doordringt… De zorgen, het behoort allemaal tot het verleden nu. Maar het gemis, dat begint pas… Dikke kus! Fijn dat de lente al echt zo begonnen is. Kan je af en toe met je ogen dicht in de zon zitten… *knuffel*

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

