gehakt en spaanders

Waar gehakt wordt vallen spaanders, en waar gebreid wordt moet wel eens iets worden uitgehaald.

IMG_0938.jpg

Het patroontje rechts was wel leuk, maar te smal om als kussenhoes te kunnen dienen, moest dus worden uitgehaald. Omdat ik ietwat krap zit met de wol en deze ook niet meer kan kopen heb ik het patroon enigszins aangepast. Gewoon recht en averecht breien kost nu eenmaal minder energie (= wol) dan de kabels. Gaat helemaal goed komen.

De chocolade-eitjes zijn intussen allemaal op. De geverfde eieren trouwens ook. Zo goed alles is hier weer normaal. Vanmiddag jongste (alweer) naar het vliegveld gebracht voor (alweer) een vlucht terug naar waar hij studeert. Hij heeft dit semester heel wat vrije tijd die hij graag thuis doorbrengt. Gezellig! Oudste moest wel hard werken en studeren èn op kat Luna letten. Middelste was een paar dagen hier en heeft zijn kleine katertje laten zien waar wij wonen. Ach, wat een klein scheetje ….. zó lief en ondeugend en speels. Oh, wat is het toch leuk (tijdelijk) om zo’n beestje in huis te hebben!

Wat een geweldig sh*tweer hadden we trouwens de afgelopen dagen, op een gegeven moment was ik het binnenzitten zó zat dat ik zelfs bijna in staat was om richting de Outlet in Roermond te rijden. Achteraf gezien maar goed dat we dat niet hebben gedaan, volgens de berichten in de krant waren er 150.000 mensen die hetzelfde idee hadden …. Eigenlijk was het de bedoeling geweest om heel veel te gaan fietsen, maar daarvoor vond ik het te koud en dus is daar weinig van terecht gekomen. We hadden voor dit doel elektrische fietsen geregeld. Eens kijken of onze koppies grijs genoeg zijn om ons te voegen bij de steeds groter wordende groep elektrische fietsers. Ha, nou, het ritje dat we hebben gemaakt (van de winkel naar huis en vervolgens nog een ronde van zo’n 50km) smaakt wel naar meer. Heerlijk fietsen met een duwtje in de rug, zonder al te moe te worden. Mijn energielevel is nu eenmaal niet altijd supergoed. Van hieruit fiets je zó het heuvelland in, en dan liggen Maastricht en Valkenburg zelfs dichtbij genoeg voor een kopje koffie op een terrasje na het avondeten. Die fietsen gaan er dus echt wel komen.

Volgens de statistieken van deze blog is dit trouwens mijn honderdste blog-bericht. Ik wil het maar even gezegd hebben.

19 gedachtes over “gehakt en spaanders

  1. Hier zijn ook alle eieren weer ergens in een buik beland. Niks meer te zien van het paasweekend. Vanmorgen moest ik zelfs de voorruit schoon krabben. Het was ook gatverpielekes koud geweest.

    Liked by 1 persoon

  2. Proficiat met je 100ste! En die foetelfietsen zijn toch dé uitvinding om te fietsen in het heuvelland. Ik had vroeger een solex, omdat ik zo’n hekel had aan die klimmetjes. Fietsers haalden me in, maar dat kon me niets schelen. Ik kwam zo immers zonder veel moeite de heuvel op. Ik zou zeker een elektrische fiets hebben als ik nog in Zuid-Limburg zou wonen.

    Liked by 1 persoon

  3. Gefeliciteerd met je honderdste publicatie 😀

    En elektrische fietsen, hier zie ik zelfs tiener van en naar school op 4 km afstand elke dag erop fietsen, het moet niet gekker worden eigenlijk, hahaha

    Zelf wil ik dat ook, ivm de stabilitiet inderdaad, dat ik nu maar hooguit met tropenweer 20 km red en dan stuk ben 2 dagen lang. Ik wil wel weer iets verder kunnen fietsen ook, nieuwe oorden ook buiten Almere weer zien vooral 😉 Zo dichtbij toch zo veraf op dit moment.

    En zo slecht het weer bij jullie? Hier was het wel koud ja, maar ook zon en wolken, blauwe lucht, grijs, weinig regen…

    X

    Like

  4. Best wel jammer dat je niet genoeg wil hebt om die kabels af te breien, zóveel leuker om te doen dan gewoon recht en averecht.
    Gefeliciteerd met het 100 ste logbericht, gewoon lekker doorgaan natuurlijk.

    Like

  5. Die fiets gaat je zoveel plezier geven!Ik heb er zelf ook 1 en als ik me goed voel kan ik lekker ver fietsen om ergens een kopje koffie te gaan drinken,maar meestal heb ik ‘m op de hoogste stand staan.Scheelt energie😊😊

    Like

  6. Een honderdste blog is zeker een felicitatie waard. Van harte!
    Zonde van de kabels, ze zien er zo prachtig uit. Recht en averecht breien, breit wel makkelijk weg. Mooie kleuren, trouwens.
    Lieve groet.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

