loslopende kippen

In een Oostenrijkse supermarkt – je moet toch eten nietwaar, ook op vakantie – zag ik een doosje met eieren waarop stond ‘Wiesen- und Kräutereier”. Kijk, dan ben ik dus verkocht: leuke tekst op doosje, mooi lettertype, grappige tekeningetjes maar vooral eieren van een dier- en milieuvriendelijke kippenhouderij.

IMG_1208.jpg

In het doosje zat ook nog eens een klein briefje met uitleg:

IMG_1207.jpg

Ik ging natuurlijk ook eens gluren op de site. Daar wordt duidelijk het hoe en waarom van deze kippen en hun eieren uitgelegd:  de mobiele kippenstal wordt ongeveer iedere week verplaatst naar een nieuwe plek in de wei, waar volop vers gras, verse (on)kruiden en vele weidebloemen groeien voor lekker veel (vr)eetplezier. In gedachten bij al die blije kippen at ik met smaak mijn (glutenvrije) pannenkoek op 🙂

IMG_1210.jpg

13 gedachtes over “loslopende kippen

  1. Dan zou ik ze ook gekocht hebben. 😊 Alleen had ik er liever een gebakken ei “sunny side up” van gemaakt. Is het bij jullie nog steeds zulk lekker fietsweer? Net weer thuis van een heerlijk rondje. 😎

    Liked by 1 persoon

  2. We hebben hier een kippenhok in de tuin staan. Tot hiertoe is de vos er nog maar met één kip vandoor gegaan. En nu zijn er kuikentjes …en dus ook heel vaak verse eitjes. Maar nu net niet…en na het zien van die pannenkoek heb ik daar nou net ook zin in gekregen 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Dat is toch een feest voor het oog, het hart en het lijf! Om over het leven van de kippen zelf nog maar te zwijgen. Ik zou het bovenste papiertje bewaard hebben en in mijn schrift geplakt hebben. Heerlijk al die “rommeltjes.”
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

