ver weg fietsen

Net voordat het thuis tropisch warm werd vertrokken wij weer eens richting zuiden, naar Oostenrijk.

IMG_1191.jpg

En de fietsen gingen mee. Fijn en makkelijk: zo hoefden we ter plekke geen fietsen te huren maar konden onze inmiddels al vertrouwde aankopen ook in ‘bergetappes’ worden uitgeprobeerd. Nou ja ….. dan ken je mij nog niet: vlak en een klein beetje heuvelachtig is meer dan voldoende 🙂 Je kunt hier echt prima fietsen, met of zonder trapondersteuning, maar bij mij is het toch altijd met, ik ben veel te zuinig op mijn energie. Om echt in de bergen te kunnen gaan fietsen is een speciale mountainbike geen overbodige luxe. Die fietsen kun je hier overal huren, met of zonder trapondersteuning. Er wordt in de bergen trouwens heel veel aan ‘downhill’ fietsen gedaan, dat wil zeggen op min of meer volle snelheid met een speciale fiets (en beschermende kleding) volgens een parcours de berg af knallen fietsen, maar dat is echt alleen iets voor durfallen, en dus absoluut niks voor mij …

Afgelopen zaterdag was onze eerste fietsdag We gingen van hieruit (Leogang, Salzburgerland) via Zell am See naar Kaprun en terug. Via mooie omwegen toch al gauw een route van zo’n 75km.

Aan de overkant van het meer ligt Zell am See:

IMG_1190.jpg

In de verte de eeuwige sneeuw op de imposante gletsjer van Kaprun:

IMG_1180.jpg

Ik had nog veel meer foto’s willen maken …. maar dat is er een beetje bij ingeschoten. Het was alweer een fijne (fiets)dag.

 

16 gedachtes over “ver weg fietsen

  1. Toch een fijne uitvinding, die trapondersteuning… Ik kan me voorstellen dat dat in de bergen daar beswt wel nodig is.

    Like

  2. Die blauwe lucht op de onderste foto! Ik houd van fietsen in de bergen. Lange klimmen van een km of 25 en daarna afdalen. En weer omhoog natuurlijk (-: Ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest. Ziet er prachtig uit.

    Liked by 1 persoon

  3. Lijkt mij ook, in de bergen fietsen zoals daar, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt, hahaha Ik vind het nogal wat ook met trap ondersteuning, al is dat laatste omdat ik het vaak nog best eng vindt om te gebruiken 😉

    X

    Like

      1. Dat lijkt mij ook, ik zou dan ook absoluut voor de ondersteuning gaan, zal wel moeten, maar mooi is het! Tot nu toe, deden we alles met auto in bergland en dan wandelen 😉

        Like

Geef een reactie

